30 de octubre de 2010

Inicio en el mundo del Blogger

Ya que realmente no se que poner en esta primera entrada ni como encaminar este blog voy a probar de poner el primer trabajo realizado en una asignatura que estoy cursando.

" 
Audicions amb caràcter rítmic

L’educació musical no serà completa si no es donen els mitjans que facin comprendre i usar la grafia pròpia del llenguatge musical per tal d’aprofundir en el seu coneixement, un bon mitjà per comprendre la música és fer ús de la cançó i de la seva dansa.

Sempre m’ha semblat interessant treballar l’educació musical fent ús de les cançons populars d’arreu del món, trobo que avui en dia a les aules hi ha una gran diversitat d’alumnes, i que a molts d’ells els hi agradaria formar part i explicar alguna de les cançons pròpies del seu país.
La cançó que he triat es titula “ A ram sam sam”, una cançó típica del Marroc que s’ha popularitzat per la diversitat de balls que es poden dur a terme a partir dels ritmes dels que està formada.
Com podem observar a la partitura, la cançó està composta per ritmes molt senzills (negres i silencis, blanques i corxeres), aquest fet i les repeticions, faciliten la dansa i la diferenciació dels ritmes per als més petits.
Un recurs didàctic que podem aprofitar amb aquesta cançó són les síl·labes rítmiques que ajuden a identificar les figures rítmiques i a precisar-ne la durada. Expressar els ritmes de “l’Aram sam sam” utilitzant el nostre cos és una forma d’expressar que allò que ens han explicat ha estat assimilat.

Tothom que hagi anat a un espai lúdic o esplai de petit, i no tan petit, suposo que haurà cantat algun cop aquesta cançó seguida del ball, ja sigui inventat o seguit d’una coreografia.
La coreografia que jo vaig aprendre era la següent: tot assegut de genolls marcàvem els ritmes a diferents parts del nostre cos; per exemple, les negres les picàvem als genolls, les corxeres les marcàvem al darrera i les blanques tot fent una reverència cap endavant.
Una activitat que es pot realitzar és seguir els moviments inventats per un dels companys de classe, això sí, sense mai perdre el ritme i fent variacions de la pulsació.

Trobo que aquesta cançó no s’ha de emmarcar dins d’un cicle, sinó que segons l’edat de l’alumnat es pot treballar amb diverses activitats o realitzant aquestes però amb objectius i finalitats diferents.

Gaudiu amb la cançó.

No hay comentarios:

Publicar un comentario